כל מה שאתם צריכים לדעת על מטבח לבן

לצבעים שסביבנו השפעה רבה על מצב הרוח והאנרגיה שלנו. מחקרים מצאו קשר ישיר בין הנטייה הפסיכולוגית שלנו לבין הצבעים הדומיננטיים בחיינו. לצבעים משמעויות תרבותיות שונות ומיתוסים רבים לכן אלו משפיעים על העדפה ובחירה בצבע לבית או ללבוש שלנו.

יתרונות המטבח הלבן

כשמעצבים את הבית צריך לקחת בחשבון הרבה פרמטרים שקשורים לנוהל של בני הבית. כמה הניקיון תופס מקום, כמה זמן ומשאבים יש לנושא של הניקיון, עד כמה חשוב לבני הבית שהבית יראה מסודר כל הזמן, הצבע הלבן מלווה בהרבה מאוד הקשרים ואסוציאציות בכל תחומי החיים, וגם סובל מכמה מיתוסים בכל מה שקשור לשימוש בו ובעיקר לנקיון שלו.

 

מטבחי לוגת Lugat

 

הצבע הלבן מתלכלך באותה הדרך כמו שאר האחרים מתלכלכים אלא שלפעמים לפי סוג וצבע הלכלוך ניתן לראות בצורה בולטת יורת את הלכלוך על הצבע הלבן.


כיום יש יותר מודעות וידע בעולם לגבי החשיבות של הניקיון ובמיוחד בקרבת האוכל שאנחנו אוכלים וזה מה שהופך ליתרון במטבח הלבן שניתן לראות את הלכלוך בקלות למי שהניקיון חשובים להם.


רוב האנשים בטוחים שאת הצבע הלבן יותר קשה לנקות וזו סטיגמה לא נכונה מכיוון שגם בעבר וגם כיום יש פתרונות רבים לניקיון ששומרים גל על איכות הלובן והברק ומתאימים במיוחד ללבן בכדי לשמור עליו לאורך זמן.

 

חשוב לדעת לשלב חומרים מתאימים לאזורים השונים במטבח שיכולים לעזור ולמנוע היווצרות הלכלוך והכתמים מלכתחילה. קיים היום מבחר גדול של פתרונות ופטנטים לכל מטבח שניתן למצוא גם בצבע לבן לשילוב על הכיור /השיש /הרצפה שמסייעים לנקות בקלות רבה ולהימנע מהצורך לנקות כל הזמן.

 

הרבה פעמים נוטים להבדיל את הצבע הלבן ולהחשיב אותו לקר ומלאכותי. הצבע הלבן הרבה פעמים יכול להיות בהיר מדי וחשוב לקחת בחשבון את המיקום של המטבח והתאורה שתהיה בו. הצבע הלבן יכול ליצור תחושה של מרחב גדול ניק ופתוח, לעומת צבעים כהים שיכולים לייצר תחושה של סגירות ואינטימיות.

 

כמובן כשמדובר על מטבח לבן אין מחוייבות שהכל צריך להיות לבן מספיק שהצבע הלבן יהיה הדומיננטי. אפשר לעשות שימוש בחומרים שונים כדי לייצר משחק בין מרקמים וגוונים שונים של לבן שגם ניתנים למשחק.

 

תמיד יש אפשרות לייצר מטבח לבן עם אלמנטים שמשלבים עוד צבע או מספר צבעים שישתלבו עם העיצוב הכולל של הבית ועם ההעדפות שלכם. שילוב של צבע או כמה צבעים נוספים מלבד הלבן במטבח יכולים ליצור מרחב מצד אחד ואינטימיות וחמימות מצד שני.

 

חשוב לקחת בחשבון שהמטבח משלב בתווכו צבעוניות שבאה מהגוונים של הכלים השונים ומוצרי המזון. בימינו שהמדיה החברתית בקלות הופכת כל אחד לבלוגר אוכל פוטנציאלי יכולה לבוא יופי לידי ביטוי במקום מעוצב ולבן שבו ניתן לצלם את המאכלים ואופן ההכנה שלהם בצורה הרבה יותר מרשימה.

 

הרבה פעמים מה שמסייע בנושא הוא התאמת התאורה שלא פחות חשובה מבחירת הארונות וחומרי הגלם . חשוב לדעת לבחור גם פתרונות תאורה ולדעת ההשפעה שלה על המפגש עם הצבע הלבן במטבח.

 

מטבחי לוגת Lugat


הצבע הלבן היה תמיד באופנה וכנראה שזה לא הולך להשתנות. מה שכן משתנה ומתעדכן כל הזמן היא הטכנולוגיה והעיצובים שמשדרגים את האופן שבו נוכל לגשת אל הכלים או לאחסן את המוצרים בצורה נוחה ונגישה יותר.

 

קיימת דרישה למטבחים מודרניים שכוללים את הגז , המקרר והתנור כחלק בלתי נפרד מהעיצוב ובמקרים רבים כך שהם לא יבלטו בעיצוב ויראו כחלק מהארונות או הקיר. בבתים רבים באירופה המטבחים בנויים באופן הזה והעולם כולו מתקדם לכיוון הזה. הסיבה העיקרית היא הרצון לשמור על מראה הרמוני בעין ולהגדיל את האפשרויות לאחסון שישמור על הטמפרטורה הרצויה לכל מוצר בהתאמה.

 

הסיבה הנוספת היא ההבנה שריבוי מכשירים ומיקום נגיש מדי עשוי לגרום לתאונות ובלאגן שיכולים לגרום לתקלות במקרים שבהם יש ילדים שלא צריכים להגיע לתנור או למקרר ובטח לא רוצים שיפגעו מנפילה של שום דבר או ממגע עם מים רותחים או אוכל.

 

מטבחי לוגת Lugat


קצת על המחירים: הצבע הלבן לא חייב להיות יותר יקר - יש לפעמים מחשבה שכל מה שצבוע יעלה יותר בגלל הצורך לצבוע שמוסיף עבודה ומייקר את המחיר. לפעמים מטבחים כפריים מעוצבים לבנים גם הם צבועים כשחומר הגלם לדוגמא מתכתי או עץ ויש לצפות אותו בשכבה בצבע הלבן. שיקולי המחיר לא צריכים לקחת חלק בנושא של הצבע המחיר נקבע לרוב בהתאם לחומרי הגלם ולמידות והאלמנטים הנוספים שהמטבח שלכם יכלול.

 

נקודה נוספת - לבן מפעיל את הערנות ויכול לייצר תאבון. זו נקודה למחשבה במידה ויש לכם סוגיות של משקל. כמובן שהמטבח עצמו לא גורם להשמנה או לעלייה במשקל אלא הרגלי האכילה שלכם והמבנה הגנטי שלכם. בעיצוב יש יכולת לייצר השפעה ובמידה ויש לכם רצון לעורר את התיאבון לבני המשפחה או להפחית אותו התייעצו בנושא עם המעצבים כדי שיוכלו למצוא לכם את הפתרון גם לזה.


עיצוב מטבח לבן אינו פשוט או קל יותר מעיצוב מטבחים אחרים. לכל מטבח המגבלות שלו, והאילוצים שהוא מכתיב וכמובן גם היתרונות והפתרונות שהוא מייצר מצד שני.


מעצבי המטבח הם היועצים הכי טובים להכיר את הצרכים והרצונות והחלומות ולדעת איך ליצר עבורכם אותם במטבח שלכם גם כשאתם בטוחים שאתם יודעים מה אתם רוצים שווה להשאיר קצת מקום לקבל חוות דעת מקצועית ולאפשר למעצבים ליצר לכם את המטבח הכי טוב עבורכם.